Razstava

Skrivnost keramične torbice

Pred kakšnim stoletjem, ko je Sigmund Freud vprašal »Kaj hoče ženska?laquo; in v odgovor ponudil prispodobo o »temnem kontinentu«, je alkimiji slabo kazalo. Avro mističnosti, ki je tisočletja v obliki alegoričnih slik, simbolov in metafor spremljala skrivnostno iskanje kamna modrosti in postopka, kako navadne kovine spremeniti v zlato, KOT DA je odplaknila ameriška zlata mrzlica. Krašenje lepote »človeških hčera«, ki naj bi jih padli angeli, kot pripovedujejo starodavni miti, po velikem potopu podučevali v različnih veščinah, iz česar se je razvila /al/kimija, so izpodrinili pomisleki in dvomi o temačnem ozadju sijajnega površja.

Dandanašnji je svet skrivnosti postavljen na glavo: kovine ne transmutirajo v zlato, temveč moški v ženske, psihoanaliza je zabredla v dojemanju besed kot stvari in še naprej tava po skrivnostih nevidnega, alkimija pa je skozi mladostnega iskalca kamna modrosti prestopila prag večine domov na planetu. Zdi se, KOT DA je večtisočletno zajemanje uspešno končano z najdbo odjemanja: namesto kolektivnega povpraševanja po skrivnostih je nastopilo kolektivno povpraševanje po porabi dobrin, uživanje dobrin izpodriva produkcijo, etika proizvodnje se umika estetiki manipulacije. Nekdanjo »moderno« proizvodnjo blaga in »postmoderno« proizvodnjo razlike nadomešča proizvodnja cirkulacije. Komercializirane skrivnosti ni treba več iskati, temveč jo je treba konzumirati.

Z drugimi besedami, zdi se, kot da je eros v hudi defenzivi pred seksualnostjo. Kot da pološčenost izdelkov in odsev z zaslona brišeta sledove nastanka in ustvarjenosti, kot da je nova, porabniška mrzlica na valu fetišizacije odplaknila tudi Freudovo vodilo. Razen pri keramiki. 

Kajti glina kot primarni naravni obdelovani material, ki je bil oblikovan veliko pred zlatom, je ravno zaradi tega, ker je bil vedno »pri roki«, tistemu, ki ga je vzel v roke, omogočal, da je v njem pustil sled kot dokaz vidne prisotnosti dela. Dela rokodelca, oblikovalca, ustvarjalca. Ali celo iskalca, ki ponavadi ne ve, kaj išče, vendar pa v tem daleč pride.

Ko nam keramične torbice izdelovalke unikatne keramike Lučke Šićarov »ujamejo« pogled, ugotovimo, da avtorica točno ve, kaj išče. Uganke o tem, kaj hoče ženska, se diplomirana filozofinja Lučka Šićarov ni lotila na že razblatenem terenu »zgodovinsko ženskih« naravnih materialov, kot so zlato, dragi kamni ali vonjave, temveč na najmanj pričakovanem, njej lastnem keramičnem terenu. S tem je dokazala, da ženska hoče tisto, kar zgnetejo njeni prsti. Torej ne tistega, kar ji obesijo, temveč tisto, kar ima v roki. Kaj pa ima ženska v roki drugega kot torbico? In v čem je skrivnost ženske torbice? V vsebini?! Napačno. Lučka ve, da se skrivnost ne skriva v nevidnem, temveč v vidnem, torej v obliki. In tam tudi išče. In se poigrava. Na isti način, kot je pred leti klasično psihoanalitično šalo o »Leninu v Varšavi« interpretirala z modelom Slovenere, oblečene v keramični korzet, ali kot se je lani poigrala s fetišizmom in na dvorišču poznogotske palače razstavila velikanske kaktuse, KOT DA bi bili »ta pravi«.

Avtorica, ki je pred kratkim dobila tudi mednarodno priznanje za duhovitost za Nedotakljivi pokal, obdan z zlatimi bodicami, tokrat po sledeh znamenite dame iz Freudovih časov, modne kreatorke Else Schiaparelli, hoče pokazati, da moda niso le trendovske smernice, temveč predvsem moč, ki jo ustvarjalec dobiva iz »podajanja pomena nepomembnostim«. Keramične torbice Lučke Šićarov, prepletene z bodečo žico, s perjem, kristali, z lesom, dekorirane z zlatom ali s srebrom, preluknjane kot sir ali rimejki z ročaji damskih salonskih torbic, naravnost vabijo h »gledanju s prsti«, k nedotakljivosti tega, kar bi radi imeli na dlani. Eros njihove skrivnosti zato ne more biti nič drugega kot TorbEros. Nov, kratek, poseben.

 

Matjaž Rozman (Nomad Center)

 

Naslov
Lučka Šićarov, Pečinska 24, 1260 Ljubljana
Telefon: 01 549 31 50, E-mail: sicarov@volja.net

Fotografije: Dia studio Stane Klemenc

V sodelovanju s Tomažem Moletom, mojstrom umetne obrti

TorbEros



Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi
cookies