Razstava

Vrt za obzidjem

Ne bomo se zmotili, če rečemo, da je pričujoča razstava Darje Štefančič prijetno presenečenje za ljubitelje slikarstva. Ker se avtorica pravzaprav prvič predstavlja javnosti, je njeno slikarstvo za nas pravcato odkritje. Slikarka ustvarja v oljni tehniki in bi njen sedanji opus lahko razdelili na dve razvojni fazi: v zgodnje, ki se dotika realističnih osnov in kasnejše, ki se približuje sanjskemu nadralizmu.

 

Slika iz leta 1990, ki nosi naslov "Urok" je lahko tudi simbolična osnova njenega slikarstva, ki se potrjuje vse do današnjih dni. Namreč, stilizirani kači se srečujeta v resnični krajini. Narava je podrobneje slikarsko členjena, kot živi bitji v prvem planu. Slikarka že takrat ločuje na slikarski formi prioriteto od kulise. Slika tudi portrete, krajine in tako se rodi slika "Bella donna". Ta slika, ki je resnično temna, ima svojo pripoved v metafizičnem, žarečem jedru. Vrsta slik ima že tedaj tematsko in slogovno opredelitev z jasno opredeljenim in prepoznavnim slikarskim rokopisom. Vendar so te slike zaradi specifične barvne lestvice zamolklih zelenih in modrih odtenkov in redukcije sižejev na poenostavljene primarne, včasih že dokončno prečiščene pretvorbe, povsem avtonomni likovni dosežki. Izredno zanimivi so tudi kompozicijski rezi v slikah z domiselno in racionalno razporeditvijo gmot in planov, kar se v ozadju čestokrat pojavlja kot simbolni motiv in osnovni element likovnega nagovora. Za večino takratnih slik je značilna nekakšna ploskovna mreža, ki jo polnijo tihožitja travnikov, krajine z drevesi ali klasična tihožitja brez izrisanega ozadja. Za ta dela je značilna priglašena barvitost, ki temelji na asketski tonski gradaciji.

 

Nadaljne čiščenje motiva je pripeljalo slikarko v fazo, ki se že približuje nadrealističnim tendencam.. Večji odmik v nov slikarski nagovor se zgodi v letu 1999. Tedaj začne slikati sanjske vrtove, polne optimizma, barvne zažarijo v toplih tonih. Bujno vegetacijo slika kot draperijo, te njene podobe so lahko tudi nezaznavni odmevi, kot jih lahko zaznamo tudi v likovnem delu Karla Zelenka. Zadnje slike sicer še vedno asocirajo na nekakšno imaginarno pokrajino z iluzijo prostora, gibanja in vrenja. Kozmične, sanjske pokrajine imajo svojo pripoved in govorijo tudi o slikarkini filozofski naravnanosti. Gre za občutljivo slikarsko izpoved, ki temelji na lastnih vzgibih in izkušnjah. Njeno slikanje je nujna izpoved, odrešitev, hrepenenje, tolažba, radost do življenja. Tu ni slikarskega blefa, to slikarstvo se oplaja na velikanih slikarstva, toda njim se ne podreja. Ostaja likovnica, ki živi za svoje sanje in za "Vrt za obzidjem", kakor smo poimenovali pričujočo razstavo. Ta razstava bo mnogim, ki jo bomo doživeli, balzam za dušo in radost za oko.

 

Lojze Adamlje

 

Slike



Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
Vikinglotto
3x3
Prijavi
Odjavi
cookies