Razstava

Slikarstvo Rezke Arnuš

Tisto kar na slikarski površini pusti barvno sled, je dotik čopiča, ki je prinesel s seboj barvno pigmentacijo iz slikarske palete. Čopič Rezke Arnuš na slikarski površini pušča samosvojo sled, takšno, da lahko še tako ne pozoren opazovalec njenega ustvarjanja, začuti neko posebno energijo in direktno sporočilnost njenega slikarstva. Njena slikarska dela lahko označimo za subtilna in intimna, katera je treba sprejemati s čutili in ne z intelektom. Rezka Arnuš slika intenzivno komaj desetletje. Je slikarka, ki je svoje slikarstvo in način, pa tudi smisel svojega življenja nerazdružljivo povezala. Je skoraj tipično romantična likovna ustvarjalka, ki življenje in likovno ustvarjanje združuje v nedeljivo celoto. Njeno slikarstvo je v dobrem in slabem, poslanstvo, ki ji ga je namenila usoda. Lahko bi celo rekli, da živi za to da slika in da slika zato, da lahko živi. Slika predvsem v tehniki akrila.
Rezka Arnuš ima zaradi zmanjšanega vida velik hendikep pri mešanju barv in tehnološki pripravi samega slikarskega postopka. Toda tisto kar naslika je direktna registracija njenih zaznav v prostoru, predvsem pa v njeni duši, ki se opira na njene izkušnje in spomin. Zelo pripovedni je opus prečiščene »okraste« figuralike, ki odslikava prizore iz njene rojstne pokrajine ob Kolpi. Še posebno občuteno slika običaje, ki so danes etnološko oživljeni v folklornih skupinah, pri njej pa vraščeni v njeno podzavest, kajti sama je te prizore doživela na pristni ravni. Njeni spomini so zakladnica enkratnih prizorov iz rane mladosti, ko je še svet zaznavala v sočasnosti radostnih in težkih trenutkov v krogu številne družine. Mladostno življenje v tem pristnem okolju ji je pustilo enkratno izkustveno sled. Na temelju spomina in izkušen, danes svojo intimo pripovedno razgrinja na slikarsko površino. Ta izpoved je direktna, prepričljiva, fascinantna in v srce dotikajoča. Njen hendikep vidnih zaznav, se tu prikaže kot njena velika prednost. Slikarska pripoved se ne izgublja v nepomembnih podrobnostih in draperiji, temveč hoče občuteno intimo sporočati direktno in brez nepotrebnih stranskih razmislekov.
V slikarskem prizadevanju Rezke Arnuš so se dogajale zanimive preobrazbe, spremembe in hkrati dovolj uravnotežene tendence, kar zgovorno potrjuje njen stilni razvoj, napredovanje in odpiranje novih možnosti v okvirih aktualnih likovnih vsebin amaterskega slikarstva. Prepušča se duhovni in materialni razsežnosti barve, izrazni moči poteze in odgovorom na večna in neizrečena vprašanja. Veliko vlogo pri njenem neverjetnem ustvarjalnem razvoju so imeli rahločutni mentorji, še posebno Jože Kumer, ki ji ostaja nek simbolni vodnik in Marjan Maznik s prepričljivim odnosom do ustvarjalnega procesa. Naravna in urbana krajina ob Kolpi in drugih rekah in potokih jo vedno pritegne kot enkratna krajina in kulturna dediščina, ki se spreminja in izgublja svojo identiteto. Slika tisto krajino, ki jo je zaznamovala, jo vklenila v svojo enkratnost in jo tudi osebnostno zaznamovala. Za vse prejete zaklade iz tega naravnega okolja se slikarka sedaj ustvarjalno zahvaljuje, svojemu rojstnemu Božakovem pa gradi enkraten obelisk.
Sliki »Materinstvo« in »Gledam s srcem« povesta največ o njeni intimi, o njenem odnosu do svojih najdražjih, kamor umešča tudi sebe. Skoraj v vsaki figuri je del nje same, saj se gleda v zrcalu svoje duše in ne v zrcalu svoje podobe. Njena podoba je njena občutljiva duša, ki se je razdajala v okviru svoje poklicne poti, katera pa se je predčasno iztekla. Danes se ta pot plemenito nadaljuje na likovnem polju. Koliko vibracij, koliko vzpetin in zaprek mora njeno ustvarjanje prepotovati, da je radostno poplačano v tej likovni pripovedi, ki ni samo slikarska, ampak tudi življenjska?
Na koncu lahko z občudovanjem in iskrenim priznanjem izrazimo svoje občutke do tega ustvarjalnega hotenja, ki je tudi slikarsko postavljeno na prave temelje in kot takšno vredno najvišje ocene in občudovanja.


Lojze Adamlje

 

Slike



Želim prejemati rezultate žrebanj na e-naslov:

Loto
Eurojackpot
3x3
Prijavi
Odjavi
cookies